האם יש ווליום מיקס רצוי כששולחים ללקוח את התוצר?

עבודה עם לקוחות זה עניין בפני עצמו, כל אחד מפתח לעצמו את הגישה שמתאימה לאופי שלו וזה גם משתנה בין לקוח ללקוח ובין פרויקט לפרויקט.

בד"כ אצלי כאשר אני שולח מיקס ללקוח זה כבר בשלב המאסטרינג או לפחות בלבל שקרוב ללבל הסופי. (כמו שכתבתי למקי, אני כמעט תמיד גם ממקסס וגם ממאסטר את הפרויקטים אז הלקוח מקבל את זה כבר בשלב שגם המאסטר כמעט עומד).

אם את רק ממקססת או שולחת רק את המיקס ללקוח, חשוב לזכור כמה דברים:

1- את רוצה שהלקוח יקבל את המיקס שלך ויאשר אותו לפני המאסטר, ככה שלא הייתי שם יותר מידי פרוסס בשביל להרים ווליום ואח"כ מבטל אותו. כי את רוצה שלא יהיה פער בין מה שהלקוח שומע ומבקש לתקן לבין מה שאת שומעת במיקס בלי ההרמה של הלבל.

2- אם תעבדי עם הלקוח על המיקס ותעשו את כל הדיוקים על גרסה בלבל של מאסטר הלקוח עלול להתרגל לגרסה הזאת, ואח"כ הוא יתקשה לקבל את המאסטר הסופי (בדיוק מה שקורה הרבה פעמים בין ראף מיקס למיקס).

3- בכללי ככל שיהיה יותר פער מבחינת לבל בין המיקס למאסטר הלקוח יותר יתרגש וירגיש שהמאסטר הוא שלב משמעותי יותר.

לכן לא הייתי מרים סתם ווליום אם לא צריך. תסבירי ללקוח שזה מיקס וזה חלש, הוא יגביר אצלו את הווליום ויחכה בסבלנות ובציפיה לשלב של המאסטר. ככה מניסיון תחסכי לעצמך 'הפתעות' לא רצויות מול הלקוח בשלב המאסטר.

כמובן שאם המיקס מאוד נמוך הייתי מעלה אותו לרמה סבירה אבל בלי למעוך אותו ולתת ללימיטר לעבוד יותר מידי.

לא חבל להפסיד ידע חשוב?

התלמידים שלנו משתתפים בקבוצת VIP בה הם יכולים לשאול שאלות על כל מה שקשור לסאונד.
בנוסף לקבוצת הVIP של תלמידי SoundOnline, יש גם קבוצה פתוחה בה כל אחד יכול לקרוא (בלי לשאול).

<< לדף הבית

מוכן ללמוד?

עדיין אין לך חשבון? רוצה גישה לקורסים שלנו?