עבודה עם רפרנס (=השוואה לשיר אחר שכבר מוקסס ומוסטר באופן מקצועי)

בגדול לעבוד עם רפרנס זה נהדר בזמן המיקס. אבל עם השנים שמתי לב שזה גם יכול מאוד לבלבל ולהפריע לעבודה.

בגדול להשוות שני קטעים אחד לשני מבחינת הסאונד זה דבר מאוד טריקי וכמעט בלתי אפשרי. מדובר בערוצים שונים לגמרי מבחינת עיבוד/ נגינה/ביצוע/כלים/ הקלטות וכו' ככה שהסאונד של כל קטע בחיים לא ישמע זהה (גם אם יעשו לכאורה "בדיוק את אותו המיקס").

לכן המלצה שלי לא למקסס עם רפרנס צמוד, אלא לתת לאוזן שלכם ולשיקול הדעת לקבל את ההחלטות הנכונות לפרויקט הספציפי עליו אתם עובדים באותו הרגע.

אז מתי אני כן משתמש ברפרנס:

1- לפני העבודה אם אני רוצה להיכנס לאווירה של שיר מסויים, או להבין ולנתח איך סגנון מוזיקלי שאני הולך למקסס 'עובד' מבחינת המיקס. (בלאנסים, מיקומים, אופי של סאונד של כלים מסויימים וכד')

2- במהלך העבודה אם אני רוצה לשמוע  סאונד של כלי מסויים (סנר, קיק, שירה וכו') וגם זה בעיקר מבחינת אפקטורה – כי אני עובד על סורס אחר לגמרי. (לדוג' לשמוע את הרוורב של הסנר וכד').

3- אחרי העבודה אני שומע איך המיקס שלי באופן כללי מול הרפרנס. א- בתמונת הסטריאו

ב- בלאנסים

ג- בנמוכים של המיקס (Low end). 

וגם כאן אני לא נכנס להשוואה מדויקת של הפרמטרים האלה. כי זה מיקס אחר לגמרי אני רק מקבל עוד זווית על המיקס שלי ומנסה לתת לו (אם אפשר) עוד כמה נגיעות בהקשרים האלה במידת הצורך.

הכי חשוב בשלב הזה שאם אני מגלה שאני לא מצליח להגיע לרפרנס, זה בסדר גמור אין לי מה להאבק עם המיקס שלי כי לרוב אני רק אהרוס אותו בשלב הזה של סוף המיקס.

לא חבל להפסיד ידע חשוב?

התלמידים שלנו משתתפים בקבוצת VIP בה הם יכולים לשאול שאלות על כל מה שקשור לסאונד.
בנוסף לקבוצת הVIP של תלמידי SoundOnline, יש גם קבוצה פתוחה בה כל אחד יכול לקרוא (בלי לשאול).

<< לדף הבית

מוכן ללמוד?

עדיין אין לך חשבון? רוצה גישה לקורסים שלנו?